Łącząc bity i atomy

Wernisaż wystawy prac absolwentów pierwszego rocznika studiów podyplomowych Creative Coding w School of Form. Prezentujmy najlepsze prace będące wynikiem drugiego semestru studiów, podczas którego realizujemy zasadę nauka poprzez realizację własnego projektu. Wystawę tworzą obiekty i instalacje interaktywne, stworzone w duchu creative coding, łączące bity i atomy.

Spotkaniu w industrialnej Hali Wysokich Napięć będą towarzyszyć poczęstunek i rozmowy w nieformalnej atmosferze.

Dołącz do wydarzenia

Podczas wernisażu zostaną zaprezentowane następujące prace:

Dlaczego roślinność traktowana jest tak przedmiotowo? Próbą odpowiedzi na to pytanie jest instalacja „Emphatyphyte”, która widzom umożliwi „wejście w kontakt” z rośliną. Aktora (Tillandsia duratii, oplątwa olbrzymia) umieszczono w czarnym prostopadłościanie stanowiącym ramę dla interakcji pomiędzy rośliną a człowiekiem. Oplątwa przemieszcza się w przestrzeni w reakcji na położenie widza. Wykonuje także swoje ruchy, bazując na odruchach nastycznych badanych przez Karola Darwina.

Niewidzialne struktury otaczającego nas świata rządzą się swoją dynamiką. Można ją pokazać i jej doświadczyć poprzez zmienną naturę dźwięku, oddziaływania fali akustycznej na wodę o określonej częstotliwości za pomocą kodu jako przekaźnika informacji oraz fizyczny gest poruszenia betonowych kul.

Śpiew to sztuka przeznaczona do cieszenia zmysłu słuchu. Ale przecież język fal dźwiękowych można z powodzeniem tłumaczyć na inne języki. I dzięki temu śpiewem cieszyć także inne zmysły. Na przykład wzrok. Nowe Organy Chóru to „śpiewająca światłem” interaktywna instalacja, pozwalająca na indywidualną wizualizację dźwięku dla każdego członka chóru.

Każdy medal jest inny. Jego kształt, wygenerowany kodem na podstawie danych z treningów, w bezpośredni sposób odwzorowuje styl, osobowość i indywidualność sportowca. Żaden sportowiec nie ma dwóch identycznych wyników w biegu i dlatego nie ma dwóch identycznych medali.

Dzisiejsze dziady odbywają się na styku gry/instalacji cyfrowej/staropolskiej tradycji. Praca przedstawia odtworzenie święta w formie cyfrowej przy jednoczesnym zachowaniu jego powagi, grozy, ale też rozrywkowej nieprzewidywalności. Artyści stworzyli miraż światła rzucanego nocą na mokrą szybę, którego źródłem jest wydrukowana w 3D gromnica. Obiekt jest równocześnie kontrolerem gry, jego ruchy przeganiają światłem pojawiające się duchy.

Interaktywna instalacja - gra imprezowa. Alkomat analizuje oddech uczestników. W zależności od wyniku badania, graczowi przypisane zostaje jego upojone zwierze. „Ludzie boją się testu na alkohol w realnym życiu, ale dzięki zamianie kontekstu powstała gra, w której każdy chce pobić swój wynik” - podsumowała jedna z uczestniczek. Praca była wystawiana w londyńskiej galerii Calvert22.

Czas i miejsce

17.11.17 godzina 19:30
Hala wysokich napięć
Uniwersytet SWPS Warszawa
Wejście od ulicy Gocławskiej 12.